,

Workshop ‘Help, mijn klant gaat failliet!’

19 november 2014

De laatste jaren gaan bedrijven bij bosjes failliet. De crisis grijpt om zich heen. Voor u als ondernemer is een faillissement een groot risico. Wat als één of meer van uw klanten failliet gaan en u had net een forse rekening gestuurd? Die rekening wordt dan misschien niet betaald. Kun u zich daartegen wapenen? Wat zijn de regels? Wat zijn uw rechten? Wat zijn uw plichten? Kunt u fluiten naar uw geld? Vist u achter het net?

Over dit onderwerp geeft Lucas Daum een workshop op donderdag 27 november, van 15.30 uur tot 17.30 uur.

Deze workshop gaat met name over de situatie waarin u als ondernemer terecht komt als u een klant of debiteur hebt die failliet dreigt te gaan of wellicht al failliet is. Maar mr. Daum zal ook in grote lijnen de situatie behandelen waarin een bedrijf komt als het failliet gaat of dreigt te gaan. Het is natuurlijk niet te hopen, maar wat gebeurt er als u het zelf niet dreigt te redden? Wanneer komt u in de gevarenzone? Wanneer dreigt u als bestuurder persoonlijk aansprakelijk te worden? Kunt u zich daartegen indekken? Hoe reorganiseert u een onderneming? Curator Lucas Daum weet er alles van en vertelt in heldere taal hoe het zit.

Deelname aan deze workshop is gratis, maar aanmelding is verplicht. Het maximum aantal deelnemers is twaalf. De workshop wordt gehouden in ons kantoor aan de Wilhelminalaan 12 (2405 ED) in Alphen aan den Rijn. Let op: in het centrum van Alphen aan den Rijn geldt betaald parkeren.

Aanmelden kan via onderstaande button.

Meer publicaties van Berntsen Mulder Advocaten

Gewoon te mooi…

Op de bruiloft laten bruid en bruidegom een Chinese wensballon op. Aan de oever van de rivier naast de feestlocatie, staat het kersverse echtpaar de ballon vast te houden tot […]

Meer informatie arrow_forward

Actueel

Gratis workshop contracteren van A tot Z op 7 februari 2019

Begin het nieuwe jaar goed! Volg deze workshop over ‘de kleine lettertjes’. Als ondernemer sluit u mogelijk elke week wel een contract. Of meer dan één. ‘Zet het even op […]

Meer informatie arrow_forward
Aangepaste openingstijden tijdens periode Kerst en Oud en Nieuw

Rond de feestdagen kent ons kantoor aangepaste openingstijden. Ons kantoor is gesloten op: Maandag 24 december Dinsdag 25 december Woensdag 26 december Dinsdag 1 januari Emails naar (medewerkers van) ons […]

Meer informatie arrow_forward
Zaak tegen Trademark Office in uitzending Kassa!

In de uitzending van het consumentenprogramma Kassa! werd zaterdag 15 december 2018 aandacht besteed aan de zaken die ons kantoor momenteel voert tegen de activiteiten van Trademark Office. In de […]

Meer informatie arrow_forward
Domeinnaamfraude #8 – Rechters spreken zich uit over Trademark Office

Zoals u weet, hebben wij een aantal collectieve juridische acties lopen tegen het bedrijf Trademark Office. Inmiddels hebben zich zoveel bedrijven aangemeld, dat we vier collectieve acties konden starten en […]

Meer informatie arrow_forward
Bedrag kinder- en partneralimentatie met 2 procent geïndexeerd voor 2019

Elk jaar wordt de kinder- en partneralimentatie door het Ministerie van Veiligheid en Justitie geïndexeerd. Dit jaar is de wettelijke verhoging vastgesteld op 2 procent. Het percentage is gepubliceerd in […]

Meer informatie arrow_forward
Wet Arbeidsmarkt in Balans – de 5 belangrijkste wijzigingen op een rij

‘Gaat het arbeidsrecht nou weer veranderen?’ Gaat het arbeidsrecht nu weer veranderen? Ja, daar komt het eigenlijk wel op neer. Het doel van het kabinet (‘meer flexibiliteit, meer vaste contracten’) […]

Meer informatie arrow_forward